torsdag den 3. januar 2013

fra 2012 til 2013

Kære, skønne mennesker!

Så blev det sørme 2013 var?! Jeg håber i alle havde en rigtig dejlig jul og en super duper nytårsaften, med dem i holder af :)

Min tur til Florida var virkelig god og gik over al forventning. Vi ankom i Orlando lufthavn omkring kl 19, så børnene var rimelig møre da vi endelig trådte ind af døren hos Jons forældre, som bor i byen New Smyrna Beach. Men de klarede det hele super fint både den første aften og alle de resterende :)

d. 24. gik stille og roligt og det var en rigtig dejlig dag i familiens skød, med lækker norsk og amerikansk julemad efterfuldt af fælles gaveoppakning,. Ligesom derhjemme, bortset fra at vi ikke dansede rundt om juletræet :) Jeg fik nogle dejlige julegaver; en nye rem til mit kamera, en håndlavet keramikkop, en super lækkert tørkløde, sutsko og et flot smykkeskrin af  mormor (Jon's mormor bliver rent faktisk kaldt mormor) :)
 
Juledag lavede vi ikke det store om dagen, udover at svømme en tur i den private pool. Om aftenen spiste vi kinesisk ude, og tog derefter i biffen for at se Hobitten. Sikke en herlig film, den kan jeg stærkt anbefale!

d. 26 valgte vi at tage på stranden hele familien så børnene kunne opleve hele strand atmosfæren for første gang. Og nøj, hvor de elskede det! De havde det virkelig sjovt og vi voksne hyggede med snacks og en smule solbadning. Solbadning i julen ... det er fantastisk ikke?! ;) Vi var igen ude og spise aftensmad, denne gang på en berømt fiskerestaurant ved navn JB's. Det var virkelig lækker mad vi fik der!

d. 27. var ikke mindre kedelig! Vi tog tidligt af sted mod stedet hvor Jons forældre har deres båd liggende, for at få en god sejltur inden frokost. Det var godt nok en rimelig kølig morgen, men en skøn sejltur det var det skam :) Vi så endda delfiner, tæt på!
Vi spiste frokost på en lille ø, med et berømt, flot, rødt fyrtårn hvor der også var en legeplads, som børnene kunne udforske og lege på :)

d. 28. blev det så desværre tid til at pakke sammen og vende snuden tilbage mod Boston og kulden ikke mindst! Begge flyveture gik faktisk over al forventning med hensyn til børnene, som klarede det fint. Men de var godt trætte da vi sent på aftenen endelig lande på Middle Road igen.

Nytårsaften gik også rigtig fint. Christina og jeg tog i biffen om eftermiddagen for at se "Les Mes". Derefter handlede vi de sidste småting til vores nytårsmiddag sammen med mine værtsforældre Jon og Angela. Det var en super lækker middag og der blev hygget godt med champagne og det hele (uden børnene selvfølgelig) :)
Vores TV synes selvfølgelig at det var en perfekt aften at strejke på, så Christina og jeg valgte at hjem til hende og se "bolden falde" fra Times Square. Det var stille og roligt og hyggeligt, og ingen mindreårige blev fulde ;)

Så jeg kom godt ind i det nye år, og er nu klar til at sige velkommen til 2013, som helt sikkert bliver et lige så godt og spændende år som 2012.

Jeg har allerede planlagt min næste miniferie, som blev planlagt igår. d. 24 til d. 29. januar bliver for mit vedkommende tilbragt i Minnesota sammen med vores tidligere udvekslingsstudent Jake. Det skal nok blive godt :)

Det var alt for denne gang kære læsere, men jeg vender snart tilbage med flere historier

Knus og kram fra
Cecilie




Ingen kommentarer:

Send en kommentar